Bijvissen of toch niet?

Plaats reactie
Limia
Berichten: 334
Lid geworden op: 17-06-2011 08:35

Bijvissen of toch niet?

Bericht door Limia » 05-09-2018 12:25

Voor de levendbarende liefhebbers zijn het bij-vissen.
Voor de Cichlide liefhebber zijn levendbarenden juist weer bij-vissen.

Ik heb het over de Amatitlania nigrofasciata die Kees de Jong in 2017 uit Costa Rica heeft meegenomen.
Van de oorspronkelijk groep die ik van Kees heb mogen opgroeien waren 3 mannen en 2 vrouwen.
Het ene vrijgezelle mannetje is een relatie aangegaan met een nichtje die geboren is op 31 december 2017.

Ik kan het volgende aanbieden.
Een volwassen koppel die reeds voor nakomelingen hebben gezorgd.
Een koppel volwassen man met zijn nichtje.
Enkele halfwas van december 2017 en van februari 2018 als je ze liever groot wilt laten worden.

De agressiviteit valt wel mee maar heb er dan ook 20 in een 150 cm aquarium zwemmen.
Ik weet dus niet wat ter gebeurt als je alleen 1 koppel in een aquarium heb zwemmen.
Ze worden 15 cm groot en hebben dus wel een groot aquarium nodig.

Voor mijzelf hou ik dan nog 1 volwassen koppel over.

Met vis groetjes,

Henk Plomp

BasPels
Berichten: 171
Lid geworden op: 21-02-2011 12:42

Bericht door BasPels » 11-09-2018 08:47

Ooit zette ik 2 koppels zebra's uit Guatemala in een bak van 4 meter lengte. Je zou denken dat ze plenty ruimte hadden, maar bleken niet echt onder de indruk.

De ene man bleef de andere achtervolgen, en hij kwam niet eens toe aan het baltsen naar een van de dames.

Het plan was om er een week later andere, grotere, cichliden bij te zetten en toen ik dat deed, koos deze man eieren voor zijn geld: hij trok zich terug in de linker hoek van de bak, en 2 dagen later waren er eieren.

Nog eens twee dagen later had ook het tweede koppel, dat nu met rust gelaten werd, eieren. Op een meter afstand van het eerste koppel.

Dus je, zebra's kunnen onverwacht gedrag vertonen, maar zeker dieren die heel dicht bij wildvang staan, zijn ongelooflijk mooi.

Plaats reactie